ce-mirodenii-preferi

Bărbații ar trebui să întrebe la prima întîlnire

“Spune-mi ce mirodenii iubești, ca să știu cum mă vei iubi!” Asta ar trebui să întrebe bărbații la prima întîlnire, dacă vor un  preview real al unei potențiale relații. Reciproca este valabilă, femeile ar trebui să afle repejor ce scală a gusturilor și mirodeniilor au bărbații, preferabil înainte de a se îndrăgosti. Prima întîlnire ar trebui să fie nu la cafea, unde fiecare își controlează cît de bine poate aparențele, ci la un prînz sau o cină. Ritualul mesei este mai complex și vă va dezvălui rapid mai multe despre partener.

Luați îndemnul meu în glumă, este cel puțin o idee nostimă, dar testați-o, măcar pentru amuzament.

Cu ghimbir si scortisoara

Femeile sunt ele însele niște mirodenii (nu-i așa?) și felul în care iubesc este diferit. Dacă luăm metafora în serios, putem spune că bărbații nu pot avea relații armonioase decît cu femeile care repezintă mirodeniile pe care ei le pot consuma și le tolerează.  Eu iubesc cardamomul, anasonul și cimbrul, vanilia, chimenul și scorțișoara, iubesc toate mirodeniile de fapt, așa am observat că bărbații cu care nu am avut relații armonioase aveau receptivitate mică ori intoleranță la mirodeniile orientale.  Nu vreau să asociez aici trăsături de personalitate cu mirodeniile, pentru că nu vreau să pară o critică, ori o acuză. Dar vreau să vă pun pe gînduri și să îndemn să reflectați asupra faptului că mirodeniile sunt instrumente ale mirosului, nu ale gustului. Sunt doar 6 gusturi de bază (dulce, sărat, acru, iute, amar, unami) restul sunt combinații de gusturi cu arome. Iar aromele se percep și analizează olfactiv, ele ating centrii nervoși mai repede decît cuvintele. Cu arome (mirosuri) activăm inconștient emoții, amintiri, stări și mesaje ale subconștientului.

Poate că cei cărora le displac mirodeniile puternice orientale sunt stîngaci cu propriile emoții și sentimente, se tem de ele, ori cel puțin de exprimarea lor și confruntarea cu ele.

baner-amarui-de-ciocolata-promovare-magazin

Teoria aceasta are valabilitate contextuală, culturală și geografică. În Orient, unde  se consumă mult mirodenii, ar fi greu să testez această ipoteză. Dar în Europa suntem foarte obișnuiți mai degrabă cu ierburile aromate (pătrunjel, mărar, busuioc, cimbru, oregano) și cîteva mirodenii devenite universale (piperul, chili, paprika). Fiind element de noutate gastronomică și culturală, mirodeniile acestea foarte aromate au forța de a revela informații necontrolate de conștientul persoanei. Așa cum și primejdiile, aventurile, experințele riscante, tot ceea ce ne scoate din zona de comfort, eliberează din adîncurl nostru mesaje secrete de psihologie individuală.

Cu ciocolată,

Gianina

You must be logged in to post a comment.